Utförde bl.a. 1689 en karta med titeln 'General Landkort och Geographisk Afritning öfwer Westergiöthland, Dahl, Hallan och Bahuus Lähn, med der uthi liggiande Lähn, Härader, slott, städer, k˙rckior, herregårdar, prestegårdar, siöer, floder och elfver, landsväger, landemärc och härads skillnader... siergårder med des öiger, holmer, skier, hampner, och seglationer med annat som notabelt kunde giöras. Hvilket alt finnis på chartan... specificerat och med sine nampn noterat'.
Bland arbeten.
General Landkort och Geographisk Afritning öfwer Westergiöthland, Dahl, Hallan och Bahuus Lähn, med der uthi liggiande Lähn, Härader, slott, städer, k˙rckior, herregårdar, prestegårdar, siöer, floder och elfver, landsväger, landemärc och härads skillnader... siergårder med des öiger, holmer, skier, hampner, och seglationer med annat som notabelt kunde giöras. Hvilket alt finnis på chartan... specificerat och med sine nampn noterat.
Tecknare. Upptagen på kopparstick till Denis Diderot's 'Encyclopédie ou dictionnaire raisonné des sciences', band LXXXIV och LXXXV. 1751-1780.
Bland arbeten.
Encyclopédie ou dictionnaire raisonné des sciences
Född 1/6 1833 i Ulricehamn, död 1873 14/5 i Göteborg.
Trägravör. Utbildat sig på egen hand. Känd för sina arbeten i kork och trä. Vid sin död hade hon för världsutställningen i Wien (1873) färdig en efterbildning i kork av Karl XV:s sista oljefärgstavla.
Göteborgs historiska museum äger en litografisk avbildning av en bordsskiva i kork, näver och svamp (Daedalea quersina) 'Minnen av Sverige' där i 13 större eller mindre bildfält återges Stockholms slott, Gripsholm, Skokloster, inloppet till Karlskrona, Mora kyrka med flera sevärdheter.
Enligt annons i Göteborgs adresskalender för 1871 utförde hon träsnitt 'till vetenskapliga arbeten, läroböcker, kataloger, vignetter för alla yrken m.m.' samt stöd till tjänst med arbeten i kork: 'uti taflor, läspulpeter, portefeuiller, lampskärmar m.m. efter eleganta teckningar och bekommas färdigmonterade'.
På industriutställningen i Malmö 1865 belönades hon med medalj.
Ingermanlandiae Homanns Erben 1734
Porträtt på Gerard Mercator och Jodocus Hondius.
"Striking image showing Mercator and Hondius in their idealized workshop.
This famous portrait of two of the most important mapmakers during the Golden Age of Dutch cartography was engraved by Coletta Hondius, as a tribute to her late husband, shortly after his death. Gerard Mercator is shown with his successor, Jodocus Hondius, seated at a table surrounded by the implements of their trade. The fine portrait is set within an elaborate strapwork framework that includes a wall map of Europe.
Gerard Mercator is renowned as the cartographer who created a world map representing new projections of sailing courses of constant bearing as straight linesan innovation which, to this day, enhances the simplicity and safety of navigation. In his own day, Mercator was the world's most famous geographer. He created a number of wall maps early in his career, as well as one of the earliest modern world Atlases in 1595. Although this was the first appearance of the word Atlas in a geographical context, Mercator used it as a neologism for a treatise on the creation, history and description of the universe, not simply a collection of maps. He chose the word as a commemoration of King Atlas of Mauretania, whom he considered to be the first great geographer.
Jodocus Hondius was a Dutch engraver and cartographer. He is best known for his early maps of the New World and Europe and for continuing publication of Gerard Mercator's World Atlas. He also helped establish Amsterdam as the center of cartography in Europe in the 17th century. In England, Hondius publicized the work of Francis Drake, who had made a circumnavigation of the world in the late 1570s. In 1604, he purchased the plates of Gerard Mercator's Atlas from Mercator's grandson and continued publication of the Atlas, adding his own maps over the next several decades. Hondius later published a pocket version Atlas Minor."